söndag 2 december 2007

Leva och låt leva

(bilden, en vän som ger kraft, kraft i överflöd)

Jag funderar över varför inte jag kan ha en så tuff bild som Manfred har på sin blogg? Kanske för jag är äldre? Inte är rödhårig? Inte är så frän?

Det är viktiga tankar (kanske…) men idag har jag fått använda mig av de fem deviserna, känns ganska mycket viktigare!


* Ta det lugnt.
* En sak i taget.
* Det viktigaste först.
* Gör det enkelt.
* Lev och låt leva.

Ta det lugnt. – Måste jag alltid påminnas om.

En sak i taget. – Har oftast minst tre saker igång samtidigt, känner dock att jag glömmer en hel del. Hur kan man glömma att man arrangerat en jättekul julklappslek förra året och berätta knappt ett år senare för en vän att jag har en superkul ny idé till vår julfest. Den hade du förra året, var hans kommentar då… Funderar på om det är tidig senildemens eller är det bara för många saker i taget?

Det viktigaste först. – Vem är viktigast för mig? Behöver ofta påminna mig om att inte ge min kraft till människor som tar kraft – vad och vem är viktigast!

Gör det enkelt. – skön tanke och nödvändig ofta för mig.

Lev och låt leva. – Jag är så tacksam för livet, min lilla familj, mina syskon, mina vänner, mitt arbete.

LEVA OCH LÅT LEVA

Önskar dig en skön adventstid


Inga kommentarer: