onsdag 26 december 2007

Traumatisk upplevelse

- Är det din mamma?

En traumatiska upplevelse hade jag för några timmar sen. Var på A6 köpcenter i Jönkökping med min FYRA år yngre syster. Där mötte vi två äldre damer (försökte se ut som tjejer..) i 55-årsåldern som ställde en fråga till min kära syster. - Är det din mamma?

Kanske ska jag lyda syrran när hon säger att "skinnet hålls sträckt om man inte minskar i vikt". Ser man yngre ut om man är går upp i vikt? Är min gamla kappa en pensionärskappa?

Tips och idéer för att se ungre ut mottages tackamt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,där fick i alla fall jag mig ett gott skratt. Efter en timmes spring på A6 blev "mamma" trött och fick gå och sätta sig i bilen och vila medan jag sprang klart våra ärenden.
Man tror ibland att "Mamma" är piggare än hon är men man ska inte glömma bort att hon blir 50 i sommar....åldern börjar ta ut sin rätt....så är det! Lena

Anonym sa...

Skrattsamma trauman!
Min man och jag var på Arlanda för ett år sedan, påväg till Malaysia. ( Skulle fira hans 50-år dag)En trevlig kille kom fram och ville ge ett erbjudande på Am.express, min man förklarade att han definitivt inte var intresserad, den ivrige säjaren gav inte upp utan fortsatte med blicken riktad på mig " kanske din dotter är mer intresserad?" Jag och LG fortsatte in i en butik och köpte lite böcker för resan. Vid kassan frågade jag min käre Man. -Pappa vill du betala?.
Många skratt i början av den resan, vi kom dock inte så långt fick vända tillbaka utanför Gotaland och nödlanda på Arlanda igen!!!!!!
Kramar Maria

Anonym sa...

Ja, du Ewa... Så kan det gå...
Fast Lena... Eva fyller bara 49 till sommarn det borde du hålla reda på! Kanske är det dags för dej, Ewa att följa med till Trend House igen. En sak till, Köp en ny kappa...
Jag gör för tillfället mitt bästa med att hålla skinnet spänt./Åsa

Signes Vind sa...

Jag tror att 55-årsdamerna som försökte se unga ut bara var avundsjuka på ditt fräscha yttre och drämde till med en sådan replik. Du ser inte ut att vara en dag över 40 ;-)
Nåväl det är inte så farligt att åldras bara man trivs med livet. Tittade på Stjärnorna på slottet igår och visst ser Britt Ekland ung ut på håll - men undrar hur många plastikoperationer hon gjort - jag älskar rynkiga fårade ansikten som varit med ett liv - livet ristar årsringarna på utsidan vilket är vackert och ska hyllas.
God fortsättning!!!