torsdag 13 december 2007

Julstämning

Vad är julstämning? Handla på A6 - få julstämning. Stora skyltar mötte mig i Jönköping. Får man julstämning av att springa runt på ett köpcenter?

Höra speakerrösten - Handla nu , betala i april månad. Ingen extra kostnad!
Börja julstäda 1 oktober för att nå den riktigt rätta julstämingen - kan de va nåt? Hårspolarna började Lena rengöra den 1 okt , sen fortsatte städningen från botten till toppen av hela huset.


För mig är julstämning och att fira jul:

Tid att umgås med kära släktingar och vänner
Gå på julbön, julotta, läsa julevangeliet
Snö
Lyssna på fin julmusik
Vila och fridfull stämning
Men också att baka chokladbiskvier, ha julfina kläder och tid att spela spel

För mig är inte julstämning och att fira jul:
Kalle Anka kl.15.00
Shopping
Överdådigt julbord
Ursinnig städning
Alkohol
Lögner och intriger (sanningen segrar alltid, inte bara till jul!)
Jag tror att fundera på vad är det som är viktigt? Vad vill jag?
Gör du något varje jul som du inte mår bra av?
Förändra det du kan.
Lovar, du kommer att må bättre.

Inga kommentarer: