söndag 2 december 2007

Det gör skillnad i livet

Suzanne Reuter, AnnBritt Grünewald, Gudrun Schyman och Anne-Lie Johansson, min egen älskade syster. Ni är mina hjältar!

"När hon berättade om sin dotter som precis kommit hem från behandlingshemmet var hon så glad. Högutbildad, spännande jobb med mycket resor, två välartade barn, make och en stor vänkrets. Nu var hon återigen utskriven från behandlingen, denna gången efter en mycket längre behandling…. "

Det helvete som beroendet skapar hos människor, kan vi som inte drabbats ens förstå ett uns av. Kan bara säga – NI ÄR MINA HJÄLTAR ni som kämpar, dag efter dag, timma efter timma och minut efter minut.

Har du aldrig varit på ett AA eller NA möte? Försök hitta ett sätt att komma med någon dit.
Det gör skillnad i livet, jag lovar!
Människor som jobbar i 12-stegsprogrammet är människor som växer.
Människor som vågar ta tag i sina liv.
Våga ta ett steg närmre de som kämpar så förstår du hur stort det är .

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en spännande resa...att leva!När livet inte blev som man tänkt o planerat.....Att "glida" in i ett alkoholmissbruk och kampen ur det.När man trodde livet var kört....Öppnar Gud nya dörrar!!!
Jag vet hur det känns.Idag har jag 3år och 9månaders rak nykterhet...guds underbara nåd.Du Ewa vågade närma dej, fast varken du eller jag visst vad det handlade om...gud sände kloka,underbara människor till oss.Vi har alla mycket att lära av AAs program där kärlek,ödmjukhet och ärlighet är grundenstenar.
Älskar dej syster Och svåger utan er hade det aldrig gått.En beroende behöver människor som våga närma sej och hjälpa...Kung Alkohol är listig,falsk och stark!
Kärleksfulla kramar! Annelie