onsdag 19 december 2007

Julbonad - jag kan sy!

Julbonader och julgransmatta. Det är ändå med viss stolthet jag plockar fram mina egentillverkade saker ur skåpen varje jul. I mitt förra liv, Ebbarps by, satt jag och sydde 50 julkort innan jul för att skicka till våra vänner, stickade varje ledig minut, syltade och saftade under höstarna. Idag är livet lite annorlunda konstaterar jag ganska snabbt.
Kanske skulle jag ta upp stickningen igen..?

Förutom Kungsgran och nya julgransljus, fick Bodil och jag besked att det blir operation. Godkänd! Efter 12-13 kg egen viktminskning och fina provresultat är det bara att vänta på kallelsen till operationsbordet nu. Att operaras pga fetma är inget lätt beslut att fatta men Anettes ord ringer i öronen
"Jag ångrar bara en sak, att jag inte gjorde det tidigare i livet". Anette Bjurenstedt 50+

Det blir spännande att se "nya Bodil" till sommaren.

Inga kommentarer: