tisdag 11 december 2007

Hur mår man när man tittat in i tvättmaskinen en hel kväll?

Har varit på lunch med mina härliga Rotarygubbar idag! En fröjd att möta Charlie snart 96 år och höra hans historier om livet. Det går aldrig att läsa sig till erfarenhet, den kan bara delas. Tacksam och glad för alla härliga nya vänner jag fått i klubben, både män och kvinnor.

Hur mår man när man tittat in i tvättmaskinen en hel kväll? Funderar på om det är det som göra att Britta Hermansson har så dåligt lokalsinne...
Britta fick iallafall alla att lyssna på lunchen när hon pratade om "Yttre tryck och inre vila". Förutom tvättmaskinsexperimentet så delade hon med sig av något jag fastnade för:

Fyra frågor att ställa sig om hur du mår inuti?
- vad gör dig glad ?
- vad gör dig engagerad eller upprörd ?
- vem/vilka älskar du ?
- vad är du mest rädd för ?

Tänk vad många kloka tankar det finns. Undrar om alla är tänkta än...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, kul att du besökt min blogg, jag blev riktigt varm i hjärtat, jag minns dig så väl så väl.
kram ewa