söndag 30 december 2007

Årskrönikor




Nu är det bara några dagar kvar av 2007. Årskrönika avlöser varandra i TV och tidningar. Inget jag är så förtjust i men maken tittar desto mer. Jag ska ändå göra ett försök att blicka tillbaka på året som varit. Har förstått att det är mycket listor på bloggar och jag tänkte pröva det idag:

Först fem bekännelser:
1. Jag ber till Gud varje dag
2. Läser gärna Hänt Extra och köper den allt som oftast
3. Kan inte sluta äta choklad när jag väl börjat
4. Har endast varit på gymmet två gånger i höst
5. Köper gärna skor

Fem headlights under året:
1. Manfred i snobbenkalsonger kl.04.00 i ett hotellrum i Bangkok stående och lyssnande på en servitör som presenterar frukostvagnen.
2. Forsränningen i Cairns där jag for ur flotten ett par gånger (men blev uppfiskad och vid liv idag)
3. Klassträffen efter 25 år från Lärarhögskolan.
4. Magnus 50-årsfest med "Här är ditt liv"
5. Inredning och homestyling av Manfreds lägenhet i Stockholm en vecka i december.

Funderar på hur sanna mina headlights under året är egentligen ? Dom är sanna idag, men hade jag gjort listan imorgon hade den nog blivit annorlunda. Kanske kommer det en till innan nyår, håll utkik.

Inga kommentarer: