söndag 29 mars 2009

Twitter och bloggar


Jag gillar inte twitter! Har efter några dagar bestämt mig att det är inget för mig. Korta uppdateringar som görs av kändisar, halvkändisar och vanliga dödliga. Men jag har inte fattat...varför ska jag se vad Carolina Gynning, Adam Alsing mfl tänker och skriver hela dagarna? Det är korta meddelande, max 140 teckan, till alla som valt att följa en viss person . En hybrid mellan en blogg och en chatt.

Men kanske jag ändrar mig :-). Just nu är det i alla fall inget för mig!
Har hittat två bloggar som gett mig lite att tänka på, och som piggar upp under tiden jag väntar på krafterna!
Läs Mikael Bedrups blogg, nöjesprofil i Stockholm och som läser till präst och är nykter alkoholist sen sex år tillbaka. Han skriver så man får lite att fundera över...
Läs Tonys blogg, den piggar upp och du blir glad. Samtidigt är det också mycket som sätter igång tanken.

ps läste precis om en person som reser jorden runt med hjälp av Twitter. Han har varken resplan eller pengar, det lockar!!

1 kommentar:

gladatony sa...

Hej Ewa!

Tack för att du nämner min blogg. Du är imponerande flitig bloggare själv. För min del går det lite i vågor.

Det är spännande att titta på olika bloggar och se hur olika inriktningen kan vara. Min egen målsättning är att bloggen ska vara uppmuntrande och underhållande. Ibland tror jag att jag lyckas.

Tony B