söndag 8 mars 2009

Jag är tacksam...

Känner att jag har en del att lära när jag läser några visdomsord. Kanske är det någon mer?

Jag är tacksam….

för att jag måste städa efter en fest –
det betyder att jag har vänner

för skatterna jag betalar –
det betyder att jag har ett jobb

för att kläderna är lite trånga –
det betyder att jag har mat på bordet

för att gräsmattorna behöver klippas, fönstren
tvättas och hängrännorna rensas –
det innebär att jag har ett hem

för alla klagomål på politier -
det betyder att vi har yttrandefrihet

för att parkeringsplansten är längst bort -
det betyder att jag har råd att ha bil

för min höga elräkning -
det betyder att jag har det varmt

för kvinnan bredvid mig som sjunger falskt -
det betyder att jag kan höra

för tvätthögen på bordet -
det betyder att jag har kläder att ta på mig

för tröttheten och värkande muskler
i slutet på dagen -
det innebär att jag har kunnat arbeta hårt

För väckarklockan som ringer på morgonen -
det innebär att jag får leva en dag till!

Inga kommentarer: