söndag 29 mars 2009

Du finns i våra hjärtan

Hon var en modig kvinna, både i livet och inför döden. Hennes familj kan vara extremt stolt över vad hon gjort för att höja medvetenheten om livmoderhalscancer.
Gordon Brown, Storbritanniens premiärminister

Jag läste om Jade Goody i dagens Svenskan. Tjejen som var med i Big Brother, gjorde skandal, var hatad, blev älskad, mångmiljonär, fick cancer, gifte sig, pussade sina två barn och dog.
27 år gammal.

En ung outbildad arbetarklasstjej med missbrukande föräldrar var hon. När jag läser artikeln blir jag berörd. Hela jag. Hon fick hela Storbritanningen att prata om döden.

Jade var inte rädd för att dö . "Jag har haft den lyckligaste dagen i mitt liv. Nu är jag redo att fara till himlen”. Men kunde inte förlika sig med att hon måste skiljas från sina barn.
Hon ville se sina barn växa upp till män och gifta sig. Höra dom skratta bara ett par gånger till, se att de blir lyckliga.
- De kanske glömmer mig. Och den tanken står jag inte ut med, sa hon.

Precis samma ord sa Samuel innan han dog för 7 år sedan. Han vara också 27 år. Alldeles för tidigt bröt cancern ner hans stora vältränade kropp.
Men vi glömmer dig inte Samuel, du finns i våra hjärtan. Alltid!

Inga kommentarer: