lördag 28 mars 2009

Potatismjöl och tulpaner...?

I många tidningar står det käcka tipsa hur man ska sköta tulpanerna, dricka juice, äta vitaminer, ta bort fläckar och göra rent kastruller.
Jag har ganska lite tilltro till alla dessa tips men blev överraskad igår! Maken kom hem med två fina, men billiga, tulpanbuketter. Den ena var ”lös och ledig” i skaften medan dom röda var hyfsat stadiga. Jag la en matsked potatismjöl i vasen och hällde på vatten, ca 5 cm på botten. Därefter ställde jag i buketten i vasen, ihopbunden för att få lite stadga.
När vi intog frukosten i morse stod tulpanerna stadiga, även när jag tog bort bandet runt.

Ibland blir man förvånad!


I fredags fick jag blommor på trappan. Ett fint Krya på dig kort som hjälpte! Nu är jag verkligen på gång igen!! Tack Anita för blommor och härligt kort :-).

1 kommentar:

Marinethe sa...

Härligt, nu är du på banan igen!Och du fina tulpaner, jag kan höra hur det knastrar när man greppar dom om stjälkarna!!