måndag 3 november 2008

Ta tid...

På min kontorsvägg hänger följande ord om att ta sig tid. Jag funderade samtidigt som jag skrev in dom och ...det är intressant med ord. Vad betyder se dig om för mig? För dig? Våga drömma - om framtiden kanske och nya val? Våga vara vänlig, vägen till lycka! Ta tid att tänka, bra för mig! Att leka, vad är det? För mig är det att komma upp till snön om några timmar. Göra en snölykta, snöbollskrig och göra en snöängel! Övre Soppero, några mil från riksgränsen. Där ska jag vistas i tre dagar, härligt!!


Ta tid…

Ta tid till att ARBETA,
Det är priset för FRAMGÅNG

Ta tid till att TÄNKA,
Det är källan till STYRKA

Ta tid till att LEKA
Det är HEMLIGHETEN till FÖRNYAD UNGDOM

Ta tid till att vara VÄNLIG
Det är VÄGEN till LYCKA

Ta tid till att LÄSA och LYSSNA
Det är BRUNNEN till VISDOM

Ta tid till att DRÖMMA
Det är att sätta upp VÄRDEFULLA IDEAL

Ta tid till att ÄLSKA och att bli ÄLSKAD,
Det är PRIVILEGIET för det BEFRIADE FOLKET

Ta tid för att SE DIG OMKRING,
Dagen är för kort för att vara SJÄLVISK

Ta tid för att SKRATTA,
Det är SJÄLENS MUSIK

Ta tid för GUD,

Det är livets enda HÅLLBARA INVESTERING

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Det var fina tänkvärda ord. De lånar jag med mig i blocket "att minnas". Fina bilder du tar! Måste vara roligt natt gå fotokurs? Kram Maria