onsdag 12 november 2008

Intressant dag och fotokurs

























En annorlunda dag med intressanta fakta. Inte anade Frida att hon skulle ha 17 000 besökare per vecka i sin blogg när hon startade den. En anonym tjej som pluggade, kom från en liten ort i Norrland. Idag en slipad storstadstjej som jobbar på en stor reklambyrå och driver Sveriges största modeblogg. http://husmusen.blogg.se/ Intressant vad bloggvärlden kan göra.

Jag är mycket nöjd med dagen, visste du att :
* 90% av svenskarna över 18 år har tillgång till Internet
* 58% har köpt något efter att ha läst om det i en blogg
Sådana viktiga saker får man lära sig på en dag med campingvärdar!

Veckans fotouppdrag var poträttfoto. Klart att jag måste öva mer men nu blir det fyra gånger av redigering. Tänk..då kan man göra det som inte är bra till bra…. Kan man bara redigera så behöver man ju inte ta så bra kort. Det är nog inte sant men vi får se vad kursen har att lära.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hej vad roligt att du hittade igen min blogg! Ska skicka ett mail till dig med fotolänkar. Har själv en Nikon D300 så vi använde samma kamerafamilj. Kan tipsa dig om ett objektiv som jag gillar för porträttbilder. Det heter 50 mm/1.8 och kostar runt 1500 kr, ger jättefin kreativ oskärpa i bakgrunden när du fotar med bländaren på 1.8 (du kan kolla några av mina porträtt här www.fridaberglund.com) finns bla. på Cyberphoto och Scandinavianphoto för en billig peng.