söndag 16 november 2008

Pärlor


”Jag tycker pärlor är väldigt vackra.
Men ännu vackrare blir dom när man förstår hur de såg ut innan. Ett skal som ingen hade en aning om att inuti detta ligger det något värdefullt.
Som många andra tjejer så gillar jag smycken och det är verkligen kul när någon har på sig något fint. Men när det gäller pärlan så gäller det att veta att inuti detta till synes hårda, ojämna, kantiga skal finns det något vackert, OM någon tar sig tid att öppna det.
Så tror jag ofta det är med människor, vi gör för snabba bedömningar av ett kantigt, hårt skal och sen går vi vidare. Men inuti detta finns det ibland en riktig pärla, som kan lysa och skina och betyda något riktigt vackert för någon annan människa.
”Kloka ord av Carro, en underbar vän i storstaden. Kanske har du, precis som jag, dömt ut någon snabbt. Jag vill lära mig att vänta, lyssna in, försöka förstå vad som är innanför skalet innan jag ens tänker tanken.

Inga kommentarer: