söndag 23 november 2008

Bekännelser

Han hämtade mig klockan 7.30, vi skulle till skolan som vanligt. Kanske var det jag, eller var det han.., som sa – Ska vi strunta i skolan idag och åka någonstans? Det blev Borås och lunch på en kinarestaurang. Friterade bananer med glass var efterrätten. Vad jag njöt.

Han släppte av mig hemma klockan 16.30, samma tid som när jag kom från skolan. Jag hade aldrig skolkat förut, 17 år gammal. Nu, nyförälskad och lite galen, var det fantastiskt att åka i en vit Mercedes till Borås. Handen vilade över hans hand på växelspaken hela vägen.
Vad vi gjorde? Enda minnet är lunchen och bananerna, och känslan av att vara busig, göra det förbjudna. Ingen fick veta något, det var vår hemlighet.

Igår stack vi till Ängelholm på eftermiddagen, bara för att vi ….ville det. Fikade med en halv fralla på mormors Olgas café.
Fortfarande lika härligt och va med honom. Fika, åka bil, se på TV eller träna på gymmet.

Idag har jag satt upp adventsstaken, en vecka i förtid. Bara för att jag ville och njuter av att snart…är det jul!!

Inga kommentarer: