fredag 7 november 2008

- 17 grader och sol, Övre Soppero









Fem mil till riksgränsen, - 17 grader i morse, Övre Soppero. Några härliga vinterdagar på kurs i Norrland . Bra föreläsare, god mat och en fantastisk miljö, det var bra! Utflykten till samebyn var en exotisk, annorlunda upplevelse. Likaså hela miljön på Sopperogården. Konstiga gubbar i mössor, renar på vägen och mycket annat skoj han vi med.

Sitter nu och funderar på morgondagen. Klockan är halv 1 och det är natt. Om sju timmar ska jag åka till Jönköping på budgetmöte och det hade funkat fint, även om tidsplaneringen var lite tuff, om inte…mitt bagage kommit bort.
Jag ryckte i den, min knallgula Carlton väska men han sa att det var hans. Mannen som gick iväg med väskan som var exakt som min. Efter att alla hade tagit sina väskor på bandet fanns det ingen väska kvar. INGEN enda!
Det var lite svårt att hålla humöret uppe vid anmälan av förlusten. Kläder, smink, frön, smycken ja…massa saker som är livsviktiga för en tjej, i alla fall mig…. Nu ska jag sova och försöka uppbringa kraft till morgondagens fantasiska uppgifter, livet är härligt. Härligt , härligt.
Visst är det väl bra med positiva tankar…

Inga kommentarer: