torsdag 9 oktober 2008

Spegel

Hittade en bra bild av sorg i ett blogginlägg ikväll :

"Man kan jämföra hur livet slås i spillror av att man drabbas av sorg med en spegel som går i tusen bitar. Man samlar ihop bitarna igen och fogar ihop dom till en enhet igen, men spegeln kommer alltid att bära märken av att ha varit sönderslagen. Så är det att drabbas av sorg med. Jag har samlat ihop spillrorna av mitt liv och hittat en väg tillbaka till en fungerande vardag, men jag kommer alltid att bära "märkena" av min sorg. Hur snabbt man orkar börja samla ihop skärvorna är som sagt individuellt, och hur stora märkena blir beror kanske på hur spegeln gick sönder = vad man drabbades av. "

Förbereder en kvinnofrukost i Sunhultsbrunn på lördag. Jag vill vara personlig, dela något av det jag upplevt men också förmedla glädje. Nu måste jag arbeta vidare....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst var det bra (~; /jl

Anonym sa...

Mycket bra!!

Lycka till på frukosten..

Kram Helen L