måndag 13 oktober 2008

Skratt

Skratt är bästa medicinen! Tre olika stresshormoner sänks av skrattet och humorn. Genom att bara vara med i humoristiska händelser blir det effekt säger forskarna i Kalifornien.
Stresshormonerna kortisol, adrenalin och dopamin minskade och skrattet ökade nivåerna av betaendorfiner (en hjärnsubstans som gör oss lyckliga).

Jag är övertygad om att min ”roliga syster” vet detta! Lillasyrran och jag försöker skratta med så gott vi kan :-). Ska göra ett nytt försök att skratta med när min älskling drar historien för trettonde gången…och den är ju inte så superkul…men något kul i den finns ju. Kan ju se på de runt omkring honom som krampaktigt skrattar och ler intensivt. Han är ju kul allt emellanåt, för jag nog tillstå. Eller ganska ofta faktiskt.

Tips att skratta år mottages tacksamt, effektivt sätt att stressa av.

Visste du att en vältränad kropp förbrukar mer energi än en otränad kropp om den bara ligger på sofflocket.

Tänkt vad mycket man kan lära sig genom att gå på gåbandet på gymmet samtidigt som man läser en tidning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller så kanske en bakkurs á 8 tis är ett bra sätt att varva ner. ;)
Kathlin