torsdag 23 oktober 2008

Demonstrera

På lördag ska vi demonstrera!
Han berättade om det idag på fikat. Ja, varför då? Det var frågan från oss som var med. Han berättade om vännerna som är kvar i staden Mosul i Irak. Många kristna har dödats den sista tiden och många flyr för sina liv. Jag läser i tidningen att nästan 10 000 kristna har flytt staden. Många gömmer sig i kloster och kyrkor och är i stort behov av mat, filtar och vatten.

Det är N: s vänner och släktingar som han demonstrerar för. Jag kan inte föreställa mig alls hur det skulle vara att fly för sitt liv. Inte veta om min syster finns i livet, min man, mina barn. Inte kunna sova tryggt, veta om jag har mat nästa dag. Jag vill påminna mig om och om igen.

TACK GUD för att jag lever i ett fritt land. Hjälp mig att se vilka människor som behöver min hjälp, min tid och mina insatser bäst.

Inga kommentarer: