måndag 20 oktober 2008

Hemma!

Sen kväll och hemma! Ja i Jönköping alltså. Är det hemma...? Ja, det är hemma för mig. Min hemstad. Njuter av att komma in mot stan, se gatlyktorna och Vättern. Mörk men det underbara kalla vattnet finns ändå där. Ska upp tidigt på en konferens imorgon bitti. Sitter och läser Jönköpings Posten och upptäcker en tjej på bild, Mia Chaib. För några år sedan var hon en liten intensiv tjej och jag var dagisfröken. Det var i mitt förra liv.

Det har brunnit i proppskåpet.

Rulltrappan går åt fel håll.

Hjulen snurra men hamsterna är död.

H*n har inte alla bananerna i frukskålen

Pedalerna går runt, men kedjan är av.

Kärt barn har många namn.

Tidningar är intressanta emellanåt, speciellt Dagens Industri. Nu ska jag sova, ser fram emot att träffa 25 härliga intressanta kvinnor imorgon bitti. Sugna på att lära sig mer om ledarskap, lyssna och lära, men också dela med sig av erfarenheter.

Imorgon kväll börjar en ny tid i mitt liv. Fotokursen startar i Laholm klockan 18.30. Jag är beredd med min nyinköpta Nikon. Kanske får mina bloggläsare del av "nya bilder" redan i slutet av veckan.

Inga kommentarer: