söndag 5 oktober 2008

Döden kommer alltid en dag för tidigt

HP 4 oktober 2008

"Är det sant att Du är borta
Är det sant att Du är död
Du som ville oss det bästa
Du som var vårt kära stöd
Ty Du, blott Du var livet
när det var som vackrast
och bäst
och mycket blev Dig givet
men alltid gav du mest"

Hon var mamma, hustru, svärdotter, svägerska och mångas vän. Född 1962. När jag läser dödsannonserna funderar jag ofta på lidandet döden för med sig. Mitt livsljus, mitt hjärta, mitt allt stod det överst i annonsen. En kvinna trampade på fel pedal, ”cykeln släpades med under bilen i ett tiotal meter” – ofattbart, varför?

Döden kommer alltid en dag för tidigt. Så sa han, den kloka Thomas idag på min Ipod. Om man som han, vakar i flera år över sina barns kamp, eller om det sker på ett ögonblick. Döden kommer alltid en dag för tidigt.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej Ewa! Jag gillar din blogg precis som den är UTAN inredning och skor. En blogg som skiljer sig från många andra som handlar om det väsentliga. Döden är orättvis och hemsk men vi som tror har ju ett ljus att se fram emot. Ha en bra vecka! KRAM Maria