fredag 23 november 2007

Övre Soppero - nu väntar vi på norrsken




5 mil från riksgränsen befinner vi oss nu!

Dagens scoutertur runt omkring icehotell, var superhärlig. Funderar på om jag fångat dagen? Ja, tror jag nog svaret blir.

Lunch serverade Rolf Mikko, vår guide, i en kåta lagad över öppen eld. Souvas, rökt renkött och potatis. Hjortron till efterrätt och kaffe.

Det var tur att jag uppfattade fel pris, eftersom vi betalade efter turen kunde vi ju inte dra oss ur. (var min snälle makes kommentar när jag bröt ihop vid disken).
Men det var kul att vi hade varsin scouter, hade ju inte varit så roligt för Magnus att sitta därbak :-).

Imorgon blir ska vi hälsa på Per-Nils, en äkta same.

1 kommentar:

Manfred sa...

Fina bilder! Vad synd att det blev dyrt! Jag har länge funderat på om jag ska anmärka på ditt egensnickrade ord "scouter" och jag tror det är på sin plats nu. Jag har varit scout, men aldrig åkt skoter vid riksgränsen.

Vad kul med lite bilder även om det tog tid att ladda upp. Nu ska jag ladda upp några.

Ha det skönt!