tisdag 27 november 2007

Julklappar

60 miljarder kommer vi att köpa julklappar för i år. När jag läste det var jag tvungen att kolla, är det verkligen bara i Sverige? Vad köper vi egentligen? Bilar, bondgårdar.....

Läste i samma artikel att fler och fler lånar till julklappar, betalningsföreläggande hos kronofogden ökar och i och med det, betalningsanmärkningarna. 20 nya företag lovar snabblån, köp nu - betala sen...
Vad är det som driver oss att handla allt? Behöver vi alla julklappar vi får ? Händer det att vi får onödiga julklappar? "Årets Julklapp 2007 är en GPS-mottagare", läste det precis, men det var kanske gammal kunskap för många? Funderar på om jag behöver det? Skulle väl vara roligt att ha? Kan erkänna att jag har en ipod som jag fortfarande inte använder...det är några låtar inlagda men sen har jag inte fixat mer. Alla prylar som man införskaffar bör man ju ha koll på hur de funkar. Kan fortfarande inte hantera videons och DVD spelarens alla funktioner, knappt inspelning och uppspelning om jag ska vara ärlig.

en miljard = 1 000 miljoner (blir det 13 000 kr/vuxen person vi handlar för...? )

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommentaren till julklappar blev lite fel!Se bommen...
Terri