onsdag 28 november 2007

350 000 vantrivs på jobbet


350 000 personer vantrivs på sina jobb läste jag idag. Många av dessa tror de gör ett dåligt jobb, att deras kompetens inte räcker till.

Maktmissbruk och bristande förståelse är en process vi snuddar vid just nu, vantrivsel och sjukskrivningar är följderna . Även om processen är en bit ifrån oss lider jag med alla involverade.

Min önskan är att vara tydlig i ledarskapet. Är så stolt över mina duktiga härliga medarbetare på gården! Min förhoppning är att ofta säga hur mycket jag uppskattar var och en.

Idag var ett litet gäng från köket, på studiebesök i Göteborg , för att kolla cafémenyer inför nästa sommar. ca 15 cafeer besökter vi i regn och snålblåst, men skratt och lite god mat gjorde att vi orkade genom hela dagen. Nu får vi se om det föds några nya ideér.
Trivsel ger energi och idag kändes det som om den flödade.

Inga kommentarer: