torsdag 8 november 2007

Medmänniska

Om det inte är min uppgift att vara medmänniska vems uppgift är det då? Det var slutorden på en superhärlig kväll på Halmstad teater från Stefan Einhorn. Han var en av fem författare på "en kväll för boken". Katerina Janouch var den stora behållningen tillsammans med Stefan. Katerinas nya bok, Sommarbarn, är en självupplevd berättelse om när hon kom till Sverige från Tjeckoslovakien 10 år gammal. Det är fantastiskt att lyssna till bra föredrag av intressanta människor, DET ÄR FEST!!
Några citat från Stefans bok:
"Om jag inte tar vara på mig själv, vem skall då bry sig om mig? Men om jag enbart tar vara på mig själv, vem är då jag?"
Orkar du inte läsa Stefans nya bok så håll till godo med Överkonstapel Bastian i Kamomilla stad. "Man får inte plåga andra, man ska alltid bjuda till, men för övrigt får man göra som man vill".

Dagen var intensiv, kanske var det halsont och förkylningen som gjorde det tyngre...eller är det hösten...skönt att jag tog mig iväg ikväll, det lyfte dagen! Kanske Stefan eller Katarina kommer till sommaren, vi får se om jag lyckas med det. Nu är kvällen sen igen, dags för Sudoko och sömn

Inga kommentarer: