onsdag 28 november 2007

bommen på skolgympan

Att det ska vara så svårt att hitta balansen i livet.
Jag älskar att ha mycket omkring mig, vara lite småjagad, knappt hinna, känna lusten när nästa tanke kommer, innan den senaste har avslutats. Ständigt vara i nya projekt.
Jag hatar trycket i bröstet när jag vet att det är för mycket just nu. När jag vet att jag måste ta tid...bara tid....att bara va.

Kommer nog alltid att leva med kampen att hitta balansen. Det är som att balansera på bommen på skolgympan, den där eländiga bommen som jag aldrig aldrig lyckades häva mig upp på när man hängde med armarna runt den och benen skulle upp runt.... Jag kunde nog inte hitta balansen i kroppen, kanske är det där problematiken grundades.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tankar! Det är inte klokt hur mycket pengar det finns bara till julklappar!!!!
Tänker på dem som kommer att betala av sina skulder i ett eller flera år framöver. Det materiella har tagit över "kan inte vara sämre än min granne". Hysterin har gått överstyr.
Intressanta tankar du har
Kram Terri

Anonym sa...

Phu,
jag håller med!
Här i Grimsås biter kylan i kinderna. Vi planterar en församling här i obygden. Spännande, svårt, utmanande, roligt, härligt och det är ett måste!
Kram
Anders Westman