söndag 15 februari 2009

Fastan


Vad fäster hos dig? Vad är det som finns kvar när dagen går mot sitt slut, när det tar emot i livet? Vilka ord är det som fäster i dig?

Min kloka vän Britta Hermansson predikade idag om vad det är som får fäste i våra liv och att vi ska tänka på att ge tid för det som ger fäste. Att kanske fasta (tiden för det är ju strax här) och ta tid till det som vi egentligen vill? Fasta från TV några veckor, tidningar, godis. Jag funderar på vad jag ska göra. Någon vana skulle vara intressant att bryta under en, eller kanske ett par veckor. Fundera på hur jag använder min tid och vad som påverkar mig.

Jag återkommer nog med en rapport, tror jag.
ps. Britta bekände att hon inte kan logga in på Facebook längre. Lösenordet fäste inte...kanske finns det hjälp att få.

Inga kommentarer: