måndag 23 februari 2009

Bokrea!


Klockan 24.00 är det fest! Då startar bokrean. Jag älskar böcker. Är en sån typ som är euforisk när jag kommer till bokmässan och vet att ….här har jag en HEL DAG! Få lyssna, och träffa författare. Köpa böcker och bara njuta.

Nu har jag dock bestämt mig att inte köpa fler böcker.

Undantaget är pocket att ha på resor och böcker jag vill spara och läsa om och om igen. Bokhyllan svämmar över och jag måste erkänna, jag har ett flertal böcker som står olästa. Dom är inte ens öppnade men ack vad bra dom är, men det är tiden. Jag tror att oöppnade kokböcker, olästa faktaböcker, olästa romaner kan vara stressande för oss. Behöver vi 15 kokböcker? Använder jag dom? Kanske är jag ett undantag som har olästa böcker i hyllan men känslan är att det är fler än jag.

Ett stort HURRA för biblioteken. Deckare går ju alldeles utmärkt att låna, jag läser aldrig om en deckare.
Undrar om vi inte köper för många böcker….? Bara en stilla fundering, eller vad tror du? Har lyckats sådär bra med ambitionen att inte köpa böcker sen jag bestämde mig för 1,5 år sedan. Men klart mindre köp är det i alla fall. Men visst skulle jag vilja vara inne i Halmstad om en timma, eller i Habo där syrran har nattöppet i sin butik och bjuder på varm korv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Birgitta Lovén kl. 06:55 den den 24 februari
Visst är det underbart

Anonym sa...

Maria Johansson kl. 11:58 den den 24 februari
Bokrean är en av de stunder då min hemlängtan blir störst....

Anonym sa...

Åsa Fant kl. 08:42 den den 24 februari
... Jag har redan beställt tre st...