fredag 19 december 2008

Vinterbad i + 2 grader!





Idag imponerade han! I +2 graders värme, iförd hatt och badbyxor så vinterbadade han, min frusne och "ickeimpulsive" man. Jag har ju lovat…man kan inte bara prata utan ibland måste man våga! Så sa han efter lunch idag. Efter förhandling lovade jag att följa med och fota när han startade sin nya bana, vinterbad!

Det finns saker varje människa måste göra, annars är de bara en liten lort..

Min käre älskade make växer lite hela tiden i mina ögon. Inte illa efter snart 30 års äktenskap. Att våga och hoppa ibland, visst är det härligt!

Tack Torgny för att du tog med Magnus. Tack för gott kaffe och hembakade pepparkakor efter doppet och Tack Love för att du mätte upp tempen, + 2 grader. http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.4695261 Följ Torgnys liv som vinterbadare på hans blogg.
Undrar om någon av vännerna våga utmana, ska bli spännande att se. Kanske någon av Tomaspojkarna, Stefan är ju en skön kille, kanske Harald eller varför inte Roffe eller Anders!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är redan utmanad Magnus. Jag bastar och badar på min ö i alla väder. I sjön sågar vi ibland upp vak med "kökstegen ner i djupet". Visst är det underbart uppfriskande- välkommen med i klubben- jag lovar dig en bastukväll med kallt bad när tiden tillåter- hoppas Ewa vågar bara!!! Kram Maria

cia sa...

My god! Grattis Magnus, hade aldrig gjort det själv. Ha det gött i Halmstadland! /inge