onsdag 24 december 2008

Kalle Anka tappar...

1 miljon tittare har Kalle Anka tappat de senaste tio åren. Men fortfarande tittar närmare 3,5 miljoner, 40% av Sveriges befolkning, klockan 15.00 på julafton. Jag fattar inte…..

Julbönen var klockan 15.00. Det gick inte att ändra den till klockan 16 eller 17, det skulle vara just klockan 15. Alla barn skulle med till kyrkan, det var ju själva julen.

Funderar på om han var elak… pastorn vi hade hemma, eller om han bara hade en princip.Varför isåfall, har jag grunnat på. När vi bytte pastor, byttes tiden till 17, men då var jag nog 16 år och hade ingen trogen vana att se på Kalle Anka. Jag lider faktiskt inte alls av att inte ha en vana att se på Kalle Anka på julafton, det finns så mycket annat som är roligare.


Umgås med mina nära och kära, det tycker jag om! Spela spel, leka julklappsleken, prata, skratta och äta sådär lagom mycket så man mår bra efter.

Inga kommentarer: