måndag 8 december 2008

Gammal och fet?

Är det mormor som lämnar barnen idag? Den frågan fick syrran för ett par dagar sedan när hon lämnade sin svägerskas barn på dagis. Det skiljer tre, TRE, år på dom. Svägerskan och syrran alltså. När hon en stund senare kom till förskolan för att besöka en elev, sjönk ner på en stol, räckte en pojke upp handen och frågade – Har du ett barn i magen?

Gammal och fet! Nej syrran du är fantastiskt ungdomlig, trots din höga ålder. Och fet, du har ju gått ner 15 kg detta året!

Det kändes onekligen ganska gott när du berättade. Ja... efter att ha blivit tagen för din moder, när man är en knappt fyra år äldre syster!! Har vi lite åldersnoja kanske…funderar i alla fall…



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa...mormor...det är ju inte omöjligt med vuxna barn men att jag i så fall skulle vara mamma åt min svägerska det var en märklig känsla! Nej, åldersnoja har jag inte, känner mig som en lagom glad, lagom rund kvinna i mina bästa år. Vet att jag har en barnslig humor, älskar att klä ut mig, skrattar åt larviga saker, skojar om ännu larvigare saker, gör bort mig ofta.
Men för mig är det livet och jag hoppas att jag glädja mig åt så barnsliga sker när jag är 90 år!
Tänk vilket härligt liv på hemmet syrran, lovar att jag ska köra dig snabbt i rullstol genom alla korridorer, ALLA kommer att veta vilka vi är!!!
Kram Lena

Anonym sa...

Hoppas jag kommer på "eran" avdelning på hemmet.......

Kram Helen.L : )