fredag 5 december 2008

30% av alla kläder

Kvinnor använder bara 30% av sina kläder. Det hävdar Brittiska forskare. Kvinnor har i genomsnitt 100 plagg i sin garderob men använder bara 30 av dem. Varför låter man plagg hänga kvar? Vika ihop dom snyggt och lägga in dom på en hylla.

Jag tror jag vet varför. Kläderna och jag har inte längre samma storlek.

”Jag hyser det fåniga och med största säkerhet helt fåfänga hoppet att vi ska komma överens igen.
Skulle detta mirakel inträffa betyder inte rådande trender ett skvatt: går jag i något jag hade för tio år sedan skulle jag glad och stolt gå ut i det där fullständigt omoderna plagget igen, i vissheten om att jag segrat över centimetrarna och kalorierna.Men i väntan på det är jag exemplet som bekräftar teorin.

Och så stämmer ytterligare ett av undersökningens resultat in på mig, en liten tröst. Riktiga favoritkläder använder vi i ungefär tolv år.
Avser rimligen de där med resårmidja och rejäl rörelsevidd ...”
(citat av klimakteriehäxan, håller nog med ganska mycket).

Något annat att fundera över är ju om det känns bra att ha så mycket kläder som inte används? Sliter jag ut dom jag har?

Inga kommentarer: