fredag 26 december 2008

Täppt i höger näsborre

Den är helt igentäppt, högra näsborren. Mark Levengood skriver i sin bok om läkarbesöket, oron med nästäppan och dom visa ord han fick av sin läkare.
”Vi accepterar ingenting annat än att vara helt friska längre” så börjar hon, läkaren.

”Din kropp är ett fantastiskt verktyg. Du kan tala, du kan till och med tänka innan du talar, och om du inte tänker innan du talar så kan du springa iväg om det behövs. För att du ska kunna leva ett rörligt aktivt liv måste hundratusen processer i kroppen stämma. Och då är det inte konstigt om det uppstår små fel, eller buggar som man kan kalla det på dataspråk. Och det får du leva med och lära dig hantera.”

”Om det inte känns bra inuti, då kan inte en läkare som jag hjälpa, för ingen kan skriva ut recept på ett gott liv för dig.”

Det är skönt med jul. Tid att umgås med goa vänner och släktingar. Jag vill vara tacksam för den hälsa jag har idag, trots lite små skavanker vill jag lära mig leva livet ännu mer, och nu.

Inga kommentarer: