tisdag 30 december 2008

Arvet - missa inte!!




”Med honom tänker jag aldrig på hur jag är eller uppfattas, om jag duger eller så. Jag bara är Ewa helt enkelt. Det är väl det allra största att slippa föreställa sig inför en annan människa? Att få vara både solkig och underbar”.
Så skriver en mycket stor författare. En kvinna som är konstnär i ord, som skriver så man inte kan sluta läsa, som fängslar så sömnen blir lidande. "Arvet" heter boken och författaren Liselotte J Andersson.

Efter ett par dagar på en efterlängtad semester, börjar vi varva ner något. Böcker är ett bra hjälpmedel.
Efter en 12 timmar lång flygresa, lite förseningar och missade flighter, landade vi i Johannesburg igår morse. Ett helt nytt land för oss. Spännande att ta ut hyrbilen och ge sig ut på helt okända vägar. Nu är vi i Middelburg, på väg till Krugerparken med tält som bostad...
Delar med mig av några bilder till mina bloggläsare på den som får mig att känna mig underbar, när jag är solkig, inte duger. Då jag bara får vara Ewa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tjuvtittar på eran resa, se upp för vilda djur. Torgny