torsdag 11 september 2008

Ska du inte gå ut med barnbarnen?

Om du inte ska gå ut med barnbarnen! Så sa hon, tjejen jag träffade i Jönköping häromkvällen. Bara sådär i förbifarten när vi pratade om promenadstråk i Halmstad. Varför sa hon det..?
Ser jag ut som mormor eller farmor? Jag ville bara skrika, jag är 49 år, har en son på 24 år, INGA barnbarn!! Du själv då? Du ser ju ut som 40, hur många barn har du? (hon var minst 35 år gammal tjejen…abslout!).
Nejdå , jag avslutade samtalet snabbt, sa inget, la mig, kl.halv 10!

TACK Johan för goa tankar i bloggen och på facebook idag. Det värmer. Mycket. Vad spelar det för roll hur kroppen ser ut? Försöker intala mig att inte alls spelar någon roll om jag ser ut som 49 eller 59. Går kanske inte så bra, men jag försöker, försöker...

Den som slutar att lära är gammal, oavsett om den är tjugo eller åttio. Alla som fortsätter att lära håller sig unga. Det allra viktigaste i livet är att vara ung i tanken för då kommer du fortsätta att utvecklas oavsett ålder.
Henry Fords kloka tankar. Avslutar dagen med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man är inte äldre än man gör sig. Det gäller att leva i nuet och försöka hänga me,sa min kloka Mormor, ända fram till sin bortgång, och då var hon 96år.Hon var verkligen ung i sinnet och umgicks gärna med yngre (mot slutet blev det ju så automatiskt, eftersom de flesta vännerna i samma ålder var borta för länge sedan). En gång efter Morfars bortgång skulle hon åka på pensionärläger för att komma bort lite. -Trevligt tyckte Mormor, men det var ju bara gamla där!!Typiskt Mormor, det visade sig att hon var en av de äldsta. Försöker tänka på Mormor ibland när det känns som åren bara går. Man blir inte äldre än man gör sig......

Carro sa...

Men Ewa! Ingen "vetig" människa kan väl tro att du skulle va sååå gammal?? Så ung:: framåt:: äventyrslysten som du är så får man va glad om man hänger med. Åldern sitter inte i något annat än i sinnet och där är vi alltid runt 25!
All kärlek idag!
Carro