torsdag 4 september 2008

Underklädesparty




17 år gammal gick jag ”Köttbullelinjen”. Hemvårdkurs var kanske namnet – jag minns inte så noga.. Där lärde jag mig tvätta, stryka, laga mat och sy i alla fall. Vittvätt, kulörtvätt, sortera tvätt och stryka på rätt sätt. Ikväll, mer än 30 år senare, anar jag att jag tvättat ”fel”. Mina trosor och BH, vita, har tvättats med vit tvättmedel. Det innehåller blekmedel och är inte plaggen i bomull är de färgade vita. Då blir de gråa med tiden berättade konsulenten som hade BH-skolan. Funderar på vem som har rätt? Det tål att undersökas mer.

Inköp av både BH och trosor samt kalsonger och linne blev kvällens skörd. Förutom en förträffligt god äppelkaka som min svägerska bakat, var kvällen lärorik. Nu vet jag hur en BH ska sitta och hur ett par sköna trosor ska kännas.
En oväntad manlig besökare blev glatt överraskad när han hittade både kalsonger och linne till den gamla kroppen.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej Ewa! Nu har vi tagit hem husvagnen för säsongen, lite sorgligt. Många guldkorn har jag med mig hemfrån sommarens Gullbranna. Speciellet minns jag allt bra Britta sa, Marie Arnefjäll och så nattmacka för kvinnor och män med "hon" från dagen. Många underbara möten med människor och mina små pojkar pratar om barnvakterna under gospelveckan än (HÄLSA DEM!). Önskar dig och Magnus en lugn och skön höst!! Kram Maria