torsdag 18 september 2008

Atmosfär-vad är det?

Att skapa en god atmosfär. Vad är det och hur görs det?

En fråga vi fick fundera över idag på ett seminarie jag deltog i idag.
Varför skapas det en god atmosfär runt en del människor? En klok kille i min grupp sa

– När jag blir sedd. När jag träffar X och vi planerar läger tillsammans, minns han mitt namn vid nästa möte. Vi var ju nästan 100 personer…
Att någon ser mig, räknar med mig och lyssnar på mig. Visst skapar det en god atmosfär.
_________________________________________

"Alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet."
Jo, det vet jag. Håller inte med Stig Johansson som jag citerar.
Jag försöker påminna mig varje dag om att vara tacksam för denna dagen. Tacksam för min man och min son. Tacksam för mina systrar och mina älskade vänner. Imorgon åker vi på myshelg Magnus och jag. Först Spa i Varberg sen Göteborg, det är LIVET! En del av livet i alla fall.

Inga kommentarer: