måndag 29 september 2008

FEST - underbart härligt!






















Fest! Ja, jag älskar fester. Mycket folk, vimmel, god mat och många skratt. I lördags var vi på fest, 40-årsfest. Kanske är det den yngsta vännen…sen återstår det väl bara 50-, 60- och ?-årsfester. Jag tror dock att man kan ha lika roligt, oavsett ålder. Ingen åldersnoja här inte. Men vid frågan om det var mitt barnbarn, när jag höll Tjärnströms lilla tjej, blev jag varm. Eller het. Ända upp i öronsnibbarna. Jag sa vänligt, men mycket bestämt, NEJ!

Grannarna i huset var förvarnade i hissen, det kommer att bli musik in på småtimmarna" så stog det på den lilla lappen fasttejpad vid spegeln i hisskorgen. Grannarna inbjöds till eftermiddagens kaffe, mitt i festen, men ingen ”okänd” dök upp. Jag tror dock att dom njöt av både sjönsången från Per-Erik, Gladys och födelsedagsbarnet själv, samt en och annan Karaoke-fan som försökte sig på artisteriet.
Nu ska jag planera för min 50 årsfest. Idéer mottages tacksamt

Inga kommentarer: