lördag 23 augusti 2008

Sommar sommar sommar...


Sommar sommar sommar…. Innan vi åkte på semester laddade jag ner en mängd sommarpratare i min iPod. En riktigt go stund har vi haft varje dag, sittandes vid havet med en öronsnäcka i vart öra och lyssnat på olika kloka människors tankar.
Nja inte alla var så kloka. Dagens tankar med Hasse Wallman kunde jag nog missat det mesta av. Eftersom det var på hemresan var jag ensam och lyssnade på hans prat. Hur han fixade med striptease på Kiviks marknad och frun tog betalt.
Hur han gjort det mesta inom Showbusiness och hur fantastiskt duktig han alltid varit.

Däremot Peter Le Marcs tankar om sin uppväxt som ett mycket bortskämt barn. ”Barn som växer upp i en gränslös värld lär inte känna sig själva. Man får reda på med man själv är när man stöter emot andra, stöter på motstånd”.
Amelia Adamos livsnära berättelse om att växa upp med en ensamstående mamma.
Om Måns Zelmerlövs jobb på bargatorna på Rhodos. Den livsavgörande dag när han var i Thailand 2004, annandag jul och tzunamin kom.
Dolph Lundgrens tuffa uppväxt med mycket stryk av pappan. Flera gånger under programmet var han nära till gråten. Men programmet gav kraft!
Det är en förmån att lyssna till människor som ger av sig själva. Ska ladda ner många fler sommarpratare och lyssna på när jag går på gåbandet i vinter. Eller kanske ska det bli utmed havet...

Lite lockande är det att skriva om livet. Mitt liv. Tankar om vad som påverkat mig. Varför jag tänker och handlar som jag gör. Kanske blir det något framöver, drömma kan man ju alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Skriv en bok Ewa! Den boken vill jag läsa! Jag följer din blogg o gillar verkligen ditt sätt att skriva!

Kram från Kathlin