söndag 10 augusti 2008

Make Dreams Real


Varför är du Rotarian? Fick frågan för ett par dagar sedan och svaret blir nog i några olika delar:
* träffa människor som jag aldrig träffat innan. Ett helt nytt nätverk för mig.
* Spännande föredrag varje tisdag lunch
* vara en del i alla de projekt som Rotary driver i olika delar av världen. Make Dreams Real är Rotarys motto.

D.K Lee, Rotarys nye världspresident, vill att vi skall ge världens barn hopp och en chans till en framtid, genom att klubbarna deltar i projekt som ger världens barn :
Rent vatten, Drägligare sanitära förhållande, Bättre hälsa och sjukvård, Bättre utbildning och En poliofri värld.

Jag tror att vi alla stämmer in i det. Med alla erfarenheter och positioner som medlemmarna har i de olika klubbarna, är det en enorm kraft i projekten som drivs inom Rotary.

Att vara president i Halmstad Rotaryklubb under kommande året, juli 08-juni 09, är ett uppdrag som jag bävar inför, samtidigt vill jag göra mitt yttersta för att det ska bli ett bra år.
Men jag kan ju inte annat än erkänna att jag är stolt också…lilla jag. Bara att sträcka på sig och tänka: Jag vet att jag klarar det! Lika bra som alla de härliga gubbarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Kul att du är tillbaka.... : )
Har längtat efter dina tankar och hur mina fortsätter i dina spår..

Jag är då helt övertygad att du klarar det lika bra -minst-
Lycka till!!
Kram Helen L