söndag 31 augusti 2008

FEST!

Hade en mycket smärtsam upplevelse igårkväll.

Vid ankomsten till 50-årsfesten i den lilla orten Bankeryd som jag härör ifrån, parkerade jag bilen intill Nyarpsstugan, bredvid de övriga bilarna som ankommit. Men…var det ingen fest för kompisarna..? Det var min första tanke när jag tittade ut över parkeringen.. Efter att ha prånglat mig ur bilen, med blomma och paket, upptäcker jag att de äldre som står och avvaktar innan klockan blir slagen 17.00 nog är i samma ålder som födelsedagsobjektet, 50 års åldern. Är jag gammal nu…? Har ju nästan ett år kvar till den stora dagen...

Ett samtal med några kära vänner i början av aftonen gällande ålder säger min kloke vän, tandläkare Göran, att kvinnor blir mer aggresiva ju äldre dom blir och gubbarna lugnare. Hormoner och testosteron, könshormonerna är orsaken. Läser i afton när jag googlade på konshormoner : ”depressiva inslag och sexuell dysfunktion är också vanligare hos äldre män”. Vi har mycket att se fram emot!
Festen var iallafall härligt rolig med mycket god mat och underbara människor, gamla men goa!
http://www.villarosso.se/

Inga kommentarer: