fredag 2 maj 2008

Trätofflor

"Träskon går mot ny vår". Ettan på DI idag. Två tjejer som plockat fram träskon, eller sko på träbottnar som dom vill kalla det, säljer på export till Italien , gamla stan i Stockholm och på flera håll i landet. Det är sandaltofflan från 70-talet som dom hottat upp!

Kanske är det foppatoffeln som banat väg?

Mina första träskor kommer jag inte ihåg men kanske var dom svarta. I tonåren det vita som gällde, dom var snyggast men inte så praktiska. En kompis köpte platåträskor fast han var 1.96 cm lång. Jag, endast 1,58 cm var kort i mina vanliga tofflor bredvid honom. Undrar varför Anders Blåberg hade platåträskor..?

Bengt Freding hade alltid träskor med mjuk botten. Men det var ju bara några år sedan. Funderar på om han har det fortfarande.

Lite att fundera på en fredagskväll när gården är full med gäster.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har då dina funderingar!!
Har förstått att ni bloggare vill ha uppmärksamhet genom kommentarer...det är väl en del av glädjen i bloggandet!
Lite som en blottare....en bloggare...fast det har jag bara sett en gång och då kommenterade jag inget utan sprang därifrån.
Kram/ Lena

Anonym sa...

Snart är det läge att gästblogga syrran! Du har väldigt intressanta funderingar, annorlunda kan man nog säga/Kram Ewa

Tessa o Mimmi clogs of Sweden sa...

Hos oss hittar du många coola trätofflor www.tessamimmiclogs

Ewa Bylander sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ewa Bylander sa...

http://www.tessamimmiclogs.se/

Kul att ni hittat min hemsida. Verkligen fina träskor, finns för alla intresserade!