lördag 17 maj 2008

Glasögon och rynkor

Fick ta på mig mina gamla glasögon för att hitta mina vanliga glasögon idag…är det synen eller minnet som är värst? – Du kan ha ett senilsnöre, tyckte min kloke make efter ett antal ”letande” sista tiden. NEJ! Jag vill inte att ögonen ska bli sämre, minnet svikta och rynkorna blir bara fler och fler. Jag vill inte se äldre ut! Det är faktiskt sant, jag tycker så! Stanna nu! Inte blir fler år, utan fylla 49 under ett antal år framöver. Fast det är ganska skönt att va 48. Veta att det är 17 år kvar i arbetslivet (om hälsan står bi) , va trygg i livet, fortfarande vara nyfiken på vad som händer härnäst. Får väl acceptera att livet går vidare, kan inte stoppa tiden…

(förstora gärna bilden på den underbara damen från Phnom Phen. Bilden är tagen en tidig morgontur när familjen låg och sov gott. Den mindre bilden är om man stoppat tiden kanske.. någon som vet..?)

Inga kommentarer: