söndag 25 maj 2008

Syrran gästbloggar

Som lärare finns det saker jag funderar över ibland.
T.ex. vad sätter jag för spår i andra människors liv, och vad vill jag lämna för avtryck, vad vill jag att människor ska minnas av mig och de möten vi haft?

Människor kommer att glömma mig för det jag sagt, hur jag ser ut och vad jag lärt dem, men en sak kommer de aldrig att glömma ..... det är känslan av hur jag fått dem att känna sig, en känsla glömmer man aldrig.
En känsla kan man heller aldrig säga är fel ”så får du inte känna” Min känsla äger jag själv.

Saker du och jag känt som barn, att bli misstrodd, kränkt, utstött och mobbad lever kvar hela livet hos oss. Vilket ansvar det är att vara medmänniska och jag tror det är viktigt att fundera över, hur påverkar mitt handlande, och det jag säger en annan människas liv?

Lena Sundling, (lillasyster)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klok är du min kära syster! Tankar som berör....väljer att stanna kvar i dessa ord i dag o fundera på livet. "Minsta lillsyrran"

Anonym sa...

Oh vad bra och sant! Tack!