lördag 31 maj 2008

Rikta blicken


"Rikta blicken rakt framåt, se på det som ligger framför Dig. Ge akt på var Du sätter foten, så vandrar du alltid på fast mark". Ordspr 4:25

Den versen hänger på min vägg vid skrivbordet. Varje dag ser jag fotot av min skäggige make när han bär mig på ryggen. Bredvid har min underbara svärmor skrivit Grattis och lycka till med nästa "period". Funderar på om det var när vi varit gifta i 10 år... Han är inte flint , knappt tunnhårig på bilden så det är nog det.

Läs versen och fundera över om det påverkar ditt liv. Skriv gärna en kommentar och gläds åt bilden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på Margarethta Strömstedtds ord jag hörde i en intervju för ett tag sedan: Hur får man ett äktenskap att överleva i femtio år, vad gör att det fungerar efter så många år? Hennes svar var: De första trettio åren med Bosse var ganska jobbiga, han var ingen närvarande pappa och make, men de sista tjugo har varit mycket bättre , då har han tagit sig tid och prioriterat familjen....
Vilket perspektiv...idag när allt ska hända på en gång. Känns det inte bra idag, förändra det, lev livet snabbt....
Begrunda hennes ord och ta vara på din tid med make och familj, Allting har sin tid....vissa saker behöver låååååång tid för att fungera bra....t.ex. ett äktenskap.