fredag 16 maj 2008

RENT!!




Rent kontor! Känns underbart skönt när kontoret är rent. Inga dammråttor, dammigt skrivbord, papper i högar. Allt har sin plats och det är verkligen rent! Känns som stressen som plågat mig i några veckor släppte i eftermiddags. Kanske var det för att sommarprogrammet är på tryck, men mest för att kontoret blev rejält städat ikväll!

När vi gifte oss var jag "slarvern" och Magnus "pedanten". Jag kunde städa och tyckte det var rent och snyggt och Magnus tyckte -Nu måste vi städa! Var...? tyckte jag..? Det var ju snyggt och rent....
Idag är det nästan ombytta roller men Magnus blir nog inte den riktige slarvern, det känns skönt!! Tänk, efter 29 års äktenskap slipas man, lite förändringar i beteendet men härligt att fortfarande vara kär!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tänk vilken liten slarvmaja du var, kattbajs och tidningar över hela golven, dammråttor stora som rävar, hårbollar i maten,
snorkråkor i handfatet.....nej nu skojar jag !
Har inget minne av att du varit slarvig, minns däremot att du dammsuger av här ibland eller putsar diskhon med svinto när du tycker syrran är en slarvmaja!
Kram Lena