torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Vi skulle ut och fria Valborgsmässoafton. Han var med. Den tyste killen som jag lärt känna under de senaste veckorna, Magnus. Han jag alltid tyckt varit så …intetsägande, så trist, så tråkig. Han var jag kär i! Under flera år hade vi varit med i samma gäng men aldrig hade jag funderat över honom. Jag var kär i Morgan, Anders, Johan, Claes-Inge m.fl. m.fl. Men aldrig varit intresserad av Magnus. Den rödhårige killen med stora glasögon, trista kläder och ….bara så tråkig. Inget spännande alls.

Jag hade på mig min vita skjorta med röd brodyr på fickan. Den nya blåa kappan och jeansen som var långa och vida var skitsnygga med platådojorna. Kanske att jag skulle få åka med honom…
Vi lyckades komma bort från dom andra bilarna, var på utsikten i Huskvarna, kysstes i baksätet i den vita Mercedesen och jag var kär. Upp över öronen kär. Jag ville bara tillsammans med honom alla dygnets timmar, göra allt tillsammans med honom. Skratta, gråta, prata och mysa. Jag skrattade så jag hade ont i ansiktet efter mina kvällar med Magnus. Vi kunde prata i timmar om allt.

Idag är det 33 år sedan. Vi har snart varit gifta i 30 år och jag är lika lycklig. Inte att det har varit så hela tiden, ständigt uppåt, men jag är ödmjukt tacksam att vi har varandra idag. Jag är nog kärare än någonsin! Märkligt att det kan växa.

Ps. idag tycker jag min man är både snygg och välklädd, förutom att han fortfarande är den jag helst går ut och äter med en kväll och pratar, pratar och pratar. En klok och lagom smal man i sina bästa år!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Lena Ruda kl. 08:46 den 30 april
Häftiga glasögon !!!!!

Anonym sa...

Lena Ruda kl. 08:48 den 30 april
Jag känner inte igen Er Kram Lena

Anonym sa...

Elin Agnesmed kl. 09:02 den 30 april
helt underbar bild och underbar story!!

Anonym sa...

Underbart foto och fin berättelse! Lennart Olsson

Anonym sa...

Fantastisk bild - ni ser avsevärt mycket bättre ut nu för tiden! Allt var med andra ord inte bättre förr :-) Jättefint blogginlägg också - en god beskrivning av vad kärlek kan vara.

cia sa...

Únderbart härliga glasögon. HETA skulle jag vilja säga. Har ett svagt minne av när det började hetta till mellan Er, men jag är ju inte 16 år längre så det kan väl vara förlåtet att det inte är glasklart :) Grattis till de 33 åren å ha en rackarns trevligt party. /Claes-Inge

Anonym sa...

Camilla Bagler kl. 12:41 den 30 april
Coolt! detta var väl inte förra året;)

Anonym sa...

Lennart Olsson kl. 12:43 den 30 april
Man blir rätt sugen på en 70-talsfest...! Fotot är iskallt!

Anonym sa...

Helen Lindblom kl. 15:30 den 30 april
Jo...det va nog förra året hihi

Anonym sa...

Ingela Kerstin Gerebrant kl. 15:47 den 30 april
Underbar bild!

Anonym sa...

Men oh vad fina ni är!! Kram Kathlin

Anonym sa...

Lena Fasth kl. 10:28 den 30 april
oj va roligt!