torsdag 23 april 2009

Tuggummi kostar 1000 kronor

Varför har jag inte bloggat på länge? Kanske är det skrivkramp? Ja, kanske är det så att jag känner att inläggen ska vara så kloka som möjligt, min egen ribba har höjts och då blir det inget vettigt jag kan skriva till slut.

Nu blir det spontana inlägg, gärna med glada tillrop och kommentarer från mina bloggläsare.

Om man spottar ut tuggummi kommer att kosta 1000 kr i Göteborg, läste jag i morse.
(Det är inte mysigt att trampa i ett "nyspottat tuggummi", det tror jag ingen tycker. )
Det ska svida i plånboken när man skräpar ner, det är grundatanken i förslaget.

Jag instämmer!!

hälsningar

Vi som var med och plockade skräp när vi var barn.
Vi som känner smärta när vi missar en papperskorg, vänder oss och går tillbaka och plockar i det som hamnade utanför.
Vi som vill instämma i HÅLL SVERIGE RENT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, jag plockade upp tuggummi när jag var barn....inte för att slänga dom i närmaste papperskorg inte.....nä utan för att stoppa dom i munnen...
Sån va jag..NU blir jag väldigt lätt äcklad..tänka sig : /

Kram Helen.L