söndag 5 april 2009

Tacksam för livet!


Vi fick fyra dagar tillsammans. Så stod det i dödsannonsen av en ung tjej som precis fått sitt första barn. Jack fick han heta och det stod ” Det var dom lyckligaste dagarna i våra liv”.

När jag var på årsstämma för campingvärdarna berättade Jakob, 31 år, att han också skummar över dödsannonserna varje dag. Tittar på årtalet och ser om någon är född på 70- eller 80-talet. Jag följer också de som är födda på 50- och 60-talet.
Ett intressant samtal följde där vi pratade om livet, kort eller långt, vad är det som gör att vi är intresserade av just den delen av tidningen. Båda hade vi sett den om tjejen som dog ung och efterlämnade ett nyfött barn och en sörjande make Märkligt att träffa en 20 år yngre kille som också läser dödannonser, funderar över de som blir kvar, vad som händer runtomkring.

Jag är så tacksam för livet. För de människor som finns runt omkring mig, som betyder så mycket för mig. Undrar om jag tillräckligt ofta säger det till dom?

Inga kommentarer: