torsdag 23 april 2009

Funderar över twitter och meningen med det.

Först till en miljon tävlade CNN och Ashton Kutcher om i USA i veckan, Oprah gjorde sitt inträde i Twittervärdlen och har fått en halv miljon anhängare på några dagar.

Vad är anledning att följa dessa?

Jag har tre anhängare efter att ha testat under ett par veckor, följer tre personer och undrar varför jag ska läsa....
annika lantz Gick förbi en vattenpost som stod i sin ensamhet och sprutade ut vatten. Folk gick bara förbi. Sa på sin höjd 'Ojoj!' Det slutade det in ...
annika lantz På väg till dagis räddar vi en nyckelpiga. En stund senare läser jag en artikel om folkmordet i Rwanda. Konstig s.k. värld vi lever i.

Vad är det för nytta med twitter för mig? Varför är det intressant att följa vad Opray skriver med 140 tecken 10 gånger om dagen? Vill vi lära känna lite n ya människor? Vad är det?

Finns det någon som tycker något om detta nya fenomen?

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ibland undrar jag varför man måste delge allting man upplever eller gör till alla och envar. Är det ett behov av att bli sedd och hörd. Eller går upplevelsen (liten eller stor) dejförbioch blir betydelselös om ingen får dela den med dej?
Om jag inte delger andra vad som hänt eller vad jag gjort, har det kanske aldrig inträffat.

Efwa sa...

Ärligt förstår jag inte heller vad Twitter är bra för... o framför allt varför man ska följa någon kändis vilket väldigt många verkar göra.